Vom 01.07.2022 bis zum 05.07.2024 fand in Lyon (Frankreich) die 14. Conference of European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB) statt. Die AG Biologiedidaktik der Universität Leipzig war mit zwei Postern und vier Vorträgen vertreten.
Poster:
- Laura Härter, Jörg Zabel: Can Citizen Science Foster Biodiversity Knowledge, Nature Connectedness and Biodiversity Action of Secondary School Students?
- Anne-Kathrin Heinemann, Jörg Zabel, Kim Lange-Schubert: The development of evolution concept-tions during a long-term study at the transition from primary to secondary school.
Vorträge:
- Jörg Zabel, Julia Zdunek, Cláudia Faria: Promoting Understanding of Evolution Theory Through a Science Comic Intervention in the ECOSCOMICS Project.
- Maja Funke, Alexander Bergmann-Gering, Jörg Zabel: Pre-service Teachers' Beliefs on The Subject-specific Use of Digital Media in Biology Classrooms.
- Cornelia Averdunk, Jörg Zabel, Alexander Bergmann-Gering: An exploratory study on the effects of Conceptual Change Stories on secondary level students’ under-standing of food relationships.
- Laura Hartleb, Alexander Bergmann-Gering, René Leubecher, Jörg Zabel: Biology Teachers' Pedagogical Content Knowledge of Lesson Planning on Social Scientific Issues.
Jörg Zabel war zudem Chair der Vortragsession zum Thema “Narrative Writing and Multimodal Texts”. Für Cornelia Averdunk, Anne-Kathrin Heinemann, Laura Hartleb und Laura Härter war die diesjährige ERIDOB die erste Möglichkeit, ihre Forschungsprojekte auf einer internationalen Tagung der biologiedidaktischen Community zu präsentieren.