Nachricht vom

Tagungsbericht von der 13. Conference of Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB) in Nicosia (Zypern)

Vom 29.08.2022 bis zum 03.09.2022 fand in Nicosia (Zypern) die 13. Conference of European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB) statt. Die AG Biologiedidaktik der Universität Leipzig war mit insgesamt sechs Beiträgen vertreten:

  • Perspectives on Social Media Use in Biology Education – A Qualitative Study with German Pre-Service Biology Teachers (A. Bergmann, A. Beniermann, & A.Büssing)
  • Do Biology Textbooks Help Teachers in Dealing with Socio-scientific Issues? - A Content Analysis of German Biology Textbooks (R. Leubecher, A. Bergmann, M. Funke & J. Zabel)
  • Pre-service Teachers’ Behavioral and Control Beliefs on the Subject-specific Use of Digital Media in Biology Classrooms (M. Funke & J. Zabel)
  • Narrative Explanations and Temporality of Natural Selection: A Case study in a French Grammar School (F. Paulin, C. Bruguière & J. Zabel)
  • A Systematic Review on the Use of Narrative Methods in Biology Education (J. Zdunek & J. Zabel)
  • Potential of partly structured group-based negotiation on socioscientific issues to initiate more meaningful and deeper interaction (M. Jafari, M. Koberstein-Schwarz, Ch. Priert, F. Böttcher, R. Leubecher & A. Meisert)

Prof. Dr. Jörg Zabel war zudem als Mitglied der Academic Committee aktiv an der Organisation der Konferenz beteiligt. Für zwei Doktorand:innen der Arbeitsgruppe war die diesjährige ERIDOB erste Gelegenheit, um ihre Forschungsprojekte auf einer internationalen Tagung der biologiedidaktischen Community zu präsentieren.